Stíšte televízor! Na reklamách sa mi nepáči, že sú
príliš hlasné. Nenakupujem podľa reklám. Ja idem nakupovať, kúpim niečo dobré,
a oni z toho potom urobia reklamu. A ja si poviem: dobre som nakúpil!
Rasťo, 28 rokov, manažér
Pred očami sa mi zjaví titulok na obrazovke „REKLAMA“ a
viem, že to je čas ísť do chladničky alebo na WC. U nás sú reklamy nudné,
neláka ma zostať sedieť pri televízii a pozerať sa na ne. Ale moji americkí
známi sa v Európe vždy keď pozerali televízor, tešili najmä na prestávky vo
filme, pretože vtedy boli reklamy. Tešili sa, že určite bude aj reklama na
šampón alebo mydlo a v nej - skromne oblečená dievčina. Lebo cez amerických
cenzorov by takéto reklamy v USA neprešli ani po pol noci.
Zuzana V., 36 rokov, prekladateľka
Ako prvé mi napadne: reklama, neklam ma! Alebo možno je
reklama od slovesa „preklamať“, čiže lepšie oklamať. Alebo slovné spojenie
„klamná reklama“, skrátka vždy mi tam nejako naskočí klamanie. Ozaj, vo
väčšine jazykov majú na reklamu nejaké iné slovo - werbung, advertising,
commercial, advertisement a podobne. Reklamovať je skôr o inom - o
reklamáciách…
Dušan, 44 rokov, stavebný inžinier
Reklama:
- predať nepredajné,
- úsmev je lepší ako katastrofy,
- zvieratá vedia povedať viac ako ľudia.
Jozef K., 66 rokov, učiteľ na dôchodku
O reklamách si myslím svoje. A nekupujem podľa nich.
Keď nejaký výrobok treba toľko ospevovať, tak asi s ním nie je niečo v
poriadku. Alebo je drahý, alebo ho nepotrebujem, alebo je na nič. Načo by som
napríklad kupoval Calgon, keď stačí do práčky naliať trocha octu?
Ale viem, že reklamy nám do mysle prenikajú aj keď
nechceme. Čítal som niekde, že Američania raz urobili taký experiment: do
dobrodružného celovečerného filmu vmontovali zopár obrázkov zákuskov, ktoré sa
predávali cez prestávku v bufete. Ľudské oko potrebuje za minútu dostať myslím
22 obrázkov, aby ich vnímalo ako súvislý pohyb. No, a medzi tieto normálne,
ktoré patrili do filmu, strčili povedzme sedem obrázkov tých zákuskov, takže
sa vám iba mihli, ale zostali vám v hlave. Cez prestávku potom vraj ľudia
húfne kupovali v bufete tie zákusky.
Juraj L., 48 rokov, ekológ
Z evolučného hľadiska je reklama prirodzený jav.
Reklama je v prírode hybnou silou prirodzeného výberu, ktorý posúva kvalitné
gény ďalej. Napríklad - jelenie parohy. Nemajú pre svojho nositeľa žiaden
praktický význam… Až na reklamnú stránku: ženskej strane jelenej komunity
ukazujú „pozri, aj s takýmto nákladom na hlave dokážem uniknúť dravcom, to som
frajer, čo?
A tak si ženské pokolenie už milióny rokov vyberá
partnerov s najväčšími parohmi (jelene a ich príbuzní), väčšími chvostami
(bažanty a im príbuzné vtáky), krajším sfarbením peria (spevavce) s jediným
cieľom. Aby otec ich detí bol ten najschopnejší ochranca rodiny. A mužské
pokolenie napriek praktickým ťažkostiam, ktoré im takáto reklama v praktickom
živote prináša, neustále pracuje na jej zdokonaľovaní. A tak aj v našej
spoločnosti vidíme obdivné pohľady dievčat smerujúce k mužovi (ľubovoľného
vzhľadu), ktorý vystupuje z nablýskaného AUDI A8. Ich gény im hovoria: ak
zohnal 3,2 milióna korún na také auto, peniaze pre naše deti budú pre neho
hračkou! Toto potom vedome či nevedome využívajú tvorcovia prakticky všetkých
reklám. A preto ja za každou reklamou vidím evolúciu a sex.
Ivan G., 37 rokov, technický pracovník
Reklama?
- Pavlovov reflex: chce sa mi čurať
- Pocit bezpečia a istoty. Chytím sa v rozkroku, či mám svoju intímku.
Eva S., 79 rokov, dôchodkyňa
Ja už dosť zle vidím, ale podľa toho, čo počujem, by
som na niektoré reklamy bola zvedavá. Znejú dosť živo. Potom sú také, ktoré
majú zase dobrú hudbu. A na mnohých je cítiť, že sú nudné a do-tieravé. A
reklamy na vložky a tampóny považujem za nevkusné.
Slavo P., 50 rokov, jadrový fyzik
Problém reklamy ma veľmi netrápi, ale nevyhnem sa jej,
tak ako každý. A môj pocit z reklamy (a nielen našej): 90% nadsadzovania a
zavádzania často až na hranici klamstva a maximálne 10% užitočnej informácie.
Veď koniec koncov nejde o to, aby pomáhala zákazníkom pri výbere tovarov,
alebo služieb, ale aby pomáhala predávať.
Jana B., 30 rokov, ekonómka
Nožíček - rybička sa mi vo vrecku otvára, keď počujem
svojho potomka citovať pasáže z televíznej reklamy. A keď mi zahlási, že môže
mať všetko špinavé, lebo „škvŕn a špiny sa zbavíš“… Ale mne ako človeku
reklama vôbec neprekáža - svojím spôsobom je výhodné mať pri telke pauzu na
záchod - ale prekáža mi to, že je pravidelne, priebežne, systematicky
dávkovaná do hláv detí, ktoré ju nedokážu primerane spracovať a získavajú
skreslenú informáciu. Zhrnutie: slovo reklama vo mne vyvoláva skôr negatívne
asociácie. Ale som tolerantná - veď aj tie noviny žijú len z reklamy a potom,
ako by sme vedeli, ktorý perleťový lesk je ten „neslíbatelný“.
Prieskumy verejnej mienky
16.3.2005 - Každý druhý Slovák už má prístup na internet
Bratislava, 15. marec 2005 – Podľa výsledkov prieskumu,
ktorý januári tohto roku zrealizovala na vzorke 1000 respondentov spoločnosť
GfK Slovakia, sa internet postupne dostáva aj do menších slovenských miest,
prestáva byť doménou mladých ľudí a stáva sa súčasťou života väčšinovej
slovenskej populácie
Na základe výsledkov omnibusového prieskumu spoločnosti
GfK Slovakia z januára tohto roku má už takmer polovica (48,2%) obyvateľov
Slovenska vo veku nad 15 rokov v súčasnosti možnosť prístupu na internet.
Najčastejšie ide o prístup na internet na verejných
miestach (22,3%) ako sú internetové kaviarne, knižnice a pod. Veľká časť
populácie má tiež možnosť prístupu na internet na pracovisku. Len 13,4%
slovenskej populácie má zriadený prístup na internet v domácnosti.
Takmer denne využívajú internet najmä vysokoškoláci
(35,5%) a stredoškolsky vzdelaní ľudia s maturitou, vo veku od 19 do 60 rokov.
Regionálne vedie v dostupnosti internetu Bratislavský
kraj, nasledovaný Košickým. Penetrácia internetu v domácnostiach je taktiež
najvyššia v Bratislavskom kraji, kde dosahuje 25%.
Kľúčovým faktorom pokračujúcej internetizácie na
Slovensku bude rast využívania internetu v domácnostiach. Ten bude závisieť
predovšetkým od ďalšieho vývoja cenovej politiky providerov, resp. regionálnej
distribúcie poskytovania pripojenia na internet.
Rekordný rast zákazníkov i užívateľov internetu na Slovensku bude
pokračovať
Podľa štatistického zisťovania odvetvia telekomunikácií
bol na Slovensku v roku 2004 zaznamenaný rekordný nárast užívateľov i
zákazníkov pripojených na internet. Počet užívateľov internetu medziročne
narástol o 86 % a počet zákazníkov pripojených na internet narástol až o 106
%. Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR), vzhľadom na nedávne a v blízkej budúcnosti
očakávané udalosti predpokladá, že v tomto roku nastane ešte prudší rozvoj
internetu na Slovensku.
Podľa štatistického zisťovania odvetvia telekomunikácií
bol na Slovensku v roku 2004 zaznamenaný rekordný nárast užívateľov i
zákazníkov pripojených na internet. Odhadovaný počet užívateľov internetu bol
takmer 2,4 mil. a celkový počet zákazníkov pripojených na internet dosiahol
386,9 tisíc. Doslova obrovský nárast zaznamenal počet zákazníkov pripojených
prostredníctvom ADSL zo 4 210 na 43 070 a počet zákazníkov prostredníctvom
káblového modemu z 3 498 na 10 852.
TÚ SR v roku 2005 očakáva ešte prudší nárast užívateľov
i zákazníkov. Pripojenie prostredníctvom dial-up pozitívne ovplyvní najmä
prepojenie pevných sietí a uvoľnenie miestneho vedenia. Pripojenie
prostredníctvom ADSL pozitívne ovplyvní najmä uvoľnenie miestneho vedenia,
ukončenie viazania služby na telefónnu službu a narastajúci počet lokalít s
možnosťou pripojenia prostredníctvom technológie ADSL. Počet zákazníkov
pripojených prostredníctvom rádiového prístupu ovplyvnia nové pásma na
budovanie lokálnych prístupových sietí (5,47 – 5,72 GHz – všeobecné povolenie,
31,8 – 33,4 GHz a 10,5 – 10,65 GHz – individuálne povolenia bez výberového
konania) a pridelenie povolení (prebehne výberové konanie) na budovanie
prístupových sietí v pásme 3,5 GHz (FWA).
Záujem o internet vzrastie aj v dôsledku rozširujúceho sa obsahu, napr. herné
weby, možnosť pozerania videoklipov, informácie štátnej a verejnej správy,
dostupnosť tlačív na internete a možnosť podávania daňových priznaní...
Zdroj: TS PCR
Internetová reklama: web áno,
e-mail nie
Slovenskí používatelia internetu akceptujú reklamu na
webových stránkach a prekáža im menej, ako reklama v rozhlase alebo v
televízii. Veľmi negatívny postoj však majú k reklame šírenej prostredníctvom
elektronickej pošty: prekáža takmer štyrom z piatich používateľov. Vyplýva to
z výsledkov prieskumu „iBus Internet a reklama“ agentúry Taylor Nelson Sofres,
ktorý sa na Slovensku uskutočnil koncom septembra na vzorke 1595 používateľov
internetu.
V prieskume sa zisťoval okrem iného postoj používateľov
k reklame šírenej piatimi spôsobmi: e-mailom, na webových stránkach, na
billboardoch a v rozhlasovom a televíznom vysielaní. Podľa zistení TNS ľudia
zďaleka najnegatívnejšie vnímajú reklamu vo vlastných e-mailových schránkach.
Nasleduje televízna reklama, ktorá prekáža viac než dvom tretinám
respondentov, a rozhlasová reklama. Reklama na webových stránkach vôbec
neprekáža viac než polovici internetistov, dve tretiny používateľov považujú
za primerané aj jej množstvo. Reklama na billboardoch vadí len jednému z
desiatich respondentov.
BRATISLAVA 12. novembra (SITA) - Vyše 56 % užívateľov
internetu sa v prieskume Internet a reklama agentúry Taylor Nelson Sofres
vyjadrilo, že reklama na tomto médiu im neprekáža. Naopak 17,4 % užívateľov
tento druh reklamy prekáža a každý štvrtý užívateľ vidí v internetovej reklame
strednú prekážku. Podľa TNS v porovnaní s ostatnými médiami možno tento
výsledok považovať za pozitívny, keďže v rozhlase prekáža reklama takmer
štvrtine respondentov a v televízii vyše 40 %.
Objem reklamy na internete zatiaľ vnímajú dve tretiny
opýtaných ako primeraný a iba 6,5 % z nich prestalo používať konkrétny portál
z dôvodu, že na ňom bolo príliš veľké množstvo reklamy. Za najprijateľnejšiu
formu označili respondenti reklamný banner, naopak najhoršie vnímaná je
veľkoplošná reklama.
Prieskum realizovala spoločnosť TNS na vzorke 1595
respondentov, ktorí sú aktívnymi užívateľmi internetu. Zber dát sa uskutočnil
od 22. septembra do 30. septembra.
Viac ako polovici Slovákov reklama na internete neprekáža
Bratislava 13. novembra (TASR) - Podľa výskumnej
agentúry Taylor Nelson Sofres Interactive až 54,6 % Slovákom reklama na
internete neprekáža. Len 17,4 % prekáža úplne a 26,3 % prekáža stredne.
Ďalšie výsledky ukazujú, že objem reklamy na Internete
vnímajú jeho užívatelia ako primeraný (66,6 %) a iba 6,5 % opýtaných pre veľké
množstvo reklamy daný portál opustilo. Najprijateľnejšou formou reklamy sa
stal banner a najhoršie je vnímaná celoplošná reklama.
Z 24,7 % Slovákov, ktorí majú možnosť pracovať s PC vo
svojej domácnosti, ju využíva len 19,1 %. O kúpe PC do domácnosti uvažuje
takmer každý štvrtý.
Užívateľmi internetu sú najmä muži, a to vo veku do 29
rokov, s vyšším vzdelaním. Záujem pracovať s Internetom prejavilo až 33,6 % z
tých, ktorí doteraz s Internetom nepracovali. Najčastejším spôsobom pripojenia
je využitie bežnej telefónnej linky s modemom.
Zábava
Citáty slávnych
Genialitu kdosi definoval jako schopnost udělat z mála mnoho. Tato
charakteristika se hodí i na lásku
André Maurois
Kdyby člověk miloval všechny lidi, nosil by v sobě celý svět
Johann Christoph
Friedrich Schiller
Lásku
si člověk za srdce nevytrhne, to není bolavý zub
Honoré Balzac
Jen ta láska je pravá, která se dokáže odříkat
Karolína Světlá
Mnohem lepší
je žít bez štěstí než bez lásky
William
Shakespeare
Mít
rád lidi a milovat lidi, to je celé tajemství a snad jediný recept na štěstí.
Přátelství je součást lidského štěstí.
Televize není nepřítel, televize se dá vypnout.
Ono je
lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém
než s hlupákem o něčem chytrém.
Smích
chytré lidi léčí. A jen blbce uráží. Kdo se umí smát sám sobě, má právo se
smát všemu ostatnímu,
co mu k smíchu připadá
Je
to smutné, ale mládí musí jednou odejít.
I když si je člověk zachová v srdci, žel přírodě, nezachová si je v kolenou.
Jan
Werich
Květiny a knihy jsou pro mnoho lidí právě tak nezbytné jako denní chléb.
Když
vidím, jak jsou ženy krásné, složité a komplikované, a muži až neuvěřitelně
prostoduší a prostí, nechce se mi věřit, že by první žena mohla být stvořena
právě z Adamova žebra.
Největším štěstím člověka je, když může žít pro to, zač by byl ochoten zemřít
Není
již života tam, kde není lásky
Není
špatných dětí bez špatných matek
Skromnost je první ctností lásky.
Ti, co
jsou spokojeni sami se sebou, mají špatný vkus
Honoré
Balzac
Láska
je povídka v citoslovcích.
Baudelaire
Láska
neotáčí světem.
Láska je to, kvůli čemu stojí za to
se na tom kolotoči svézt.
F. Jones
Zkušenost je dobrá škola, ale školné je příliš drahé
Čas je největší síla života
Svět
je nádherná kniha, ale nemá cenu pro toho, kdo neumí číst
Karel
Čapek
Život
nežili ti, kdo jej neprožili, tak jak chtěli
L. M.
Fénelon
Život
je krásný, daleká cesta,
marné však není žádné volání,
zemdlelý není ostudou světa
hanbou je zrada a pokání
zpáteční cesta se trestá
S. K. Neumann
Pamatuj, že i ta nejtěžší hodina ve tvém životě, má jen 60 minut