Súbory na stiahnutie:

Obchodné podmienky + cenník ( stiahni 451 kB ) ,  Príloha k obchodným podmienkam (špecifikácie produktov) ( stiahni 23 kB )  ,  

Zmluva o obchodnom zastúpení ( stiahni 370 kB )

 
Ekonómia

 

 

Znížte si svoj účet za internet

 


reklama: www.billboard.sk

 

O reklame

Anketa:

 

Čo si pomyslíte, pri slove reklama?


     Dano B., 46 rokov inšpicient v bábkovom divadle

     Stíšte televízor! Na reklamách sa mi nepáči, že sú príliš hlasné. Nenakupujem podľa reklám. Ja idem nakupovať, kúpim niečo dobré, a oni z toho potom urobia reklamu. A ja si poviem: dobre som nakúpil!

     Rasťo, 28 rokov, manažér

     Pred očami sa mi zjaví titulok na obrazovke „REKLAMA“ a viem, že to je čas ísť do chladničky alebo na WC. U nás sú reklamy nudné, neláka ma zostať sedieť pri televízii a pozerať sa na ne. Ale moji americkí známi sa v Európe vždy keď pozerali televízor, tešili najmä na prestávky vo filme, pretože vtedy boli reklamy. Tešili sa, že určite bude aj reklama na šampón alebo mydlo a v nej - skromne oblečená dievčina. Lebo cez amerických cenzorov by takéto reklamy v USA neprešli ani po pol noci.

     Zuzana V., 36 rokov, prekladateľka

     Ako prvé mi napadne: reklama, neklam ma! Alebo možno je reklama od slovesa „preklamať“, čiže lepšie oklamať. Alebo slovné spojenie „klamná reklama“, skrátka vždy mi tam nejako naskočí klamanie. Ozaj, vo väčšine jazykov majú na reklamu nejaké iné slovo - werbung, advertising, commercial, advertisement a podobne. Reklamovať je skôr o inom - o reklamáciách…

     Dušan, 44 rokov, stavebný inžinier

Reklama:

- predať nepredajné,

- úsmev je lepší ako katastrofy,

- zvieratá vedia povedať viac ako ľudia.

     Jozef K., 66 rokov, učiteľ na dôchodku

     O reklamách si myslím svoje. A nekupujem podľa nich. Keď nejaký výrobok treba toľko ospevovať, tak asi s ním nie je niečo v poriadku. Alebo je drahý, alebo ho nepotrebujem, alebo je na nič. Načo by som napríklad kupoval Calgon, keď stačí do práčky naliať trocha octu?

     Ale viem, že reklamy nám do mysle prenikajú aj keď nechceme. Čítal som niekde, že Američania raz urobili taký experiment: do dobrodružného celovečerného filmu vmontovali zopár obrázkov zákuskov, ktoré sa predávali cez prestávku v bufete. Ľudské oko potrebuje za minútu dostať myslím 22 obrázkov, aby ich vnímalo ako súvislý pohyb. No, a medzi tieto normálne, ktoré patrili do filmu, strčili povedzme sedem obrázkov tých zákuskov, takže sa vám iba mihli, ale zostali vám v hlave. Cez prestávku potom vraj ľudia húfne kupovali v bufete tie zákusky.

     Juraj L., 48 rokov, ekológ

     Z evolučného hľadiska je reklama prirodzený jav. Reklama je v prírode hybnou silou prirodzeného výberu, ktorý posúva kvalitné gény ďalej. Napríklad - jelenie parohy. Nemajú pre svojho nositeľa žiaden praktický význam… Až na reklamnú stránku: ženskej strane jelenej komunity ukazujú „pozri, aj s takýmto nákladom na hlave dokážem uniknúť dravcom, to som frajer, čo?

     A tak si ženské pokolenie už milióny rokov vyberá partnerov s najväčšími parohmi (jelene a ich príbuzní), väčšími chvostami (bažanty a im príbuzné vtáky), krajším sfarbením peria (spevavce) s jediným cieľom. Aby otec ich detí bol ten najschopnejší ochranca rodiny. A mužské pokolenie napriek praktickým ťažkostiam, ktoré im takáto reklama v praktickom živote prináša, neustále pracuje na jej zdokonaľovaní. A tak aj v našej spoločnosti vidíme obdivné pohľady dievčat smerujúce k mužovi (ľubovoľného vzhľadu), ktorý vystupuje z nablýskaného AUDI A8. Ich gény im hovoria: ak zohnal 3,2 milióna korún na také auto, peniaze pre naše deti budú pre neho hračkou! Toto potom vedome či nevedome využívajú tvorcovia prakticky všetkých reklám. A preto ja za každou reklamou vidím evolúciu a sex.

     Ivan G., 37 rokov, technický pracovník

Reklama?

- Pavlovov reflex: chce sa mi čurať

- Pocit bezpečia a istoty. Chytím sa v rozkroku, či mám svoju intímku.

     Eva S., 79 rokov, dôchodkyňa

     Ja už dosť zle vidím, ale podľa toho, čo počujem, by som na niektoré reklamy bola zvedavá. Znejú dosť živo. Potom sú také, ktoré majú zase dobrú hudbu. A na mnohých je cítiť, že sú nudné a do-tieravé. A reklamy na vložky a tampóny považujem za nevkusné.

     Slavo P., 50 rokov, jadrový fyzik

     Problém reklamy ma veľmi netrápi, ale nevyhnem sa jej, tak ako každý. A môj pocit z reklamy (a nielen našej): 90% nadsadzovania a zavádzania často až na hranici klamstva a maximálne 10% užitočnej informácie. Veď koniec koncov nejde o to, aby pomáhala zákazníkom pri výbere tovarov, alebo služieb, ale aby pomáhala predávať.

     Jana B., 30 rokov, ekonómka

     Nožíček - rybička sa mi vo vrecku otvára, keď počujem svojho potomka citovať pasáže z televíznej reklamy. A keď mi zahlási, že môže mať všetko špinavé, lebo „škvŕn a špiny sa zbavíš“… Ale mne ako človeku reklama vôbec neprekáža - svojím spôsobom je výhodné mať pri telke pauzu na záchod - ale prekáža mi to, že je pravidelne, priebežne, systematicky dávkovaná do hláv detí, ktoré ju nedokážu primerane spracovať a získavajú skreslenú informáciu. Zhrnutie: slovo reklama vo mne vyvoláva skôr negatívne asociácie. Ale som tolerantná - veď aj tie noviny žijú len z reklamy a potom, ako by sme vedeli, ktorý perleťový lesk je ten „neslíbatelný“.

Prieskumy verejnej mienky

16.3.2005 - Každý druhý Slovák už má prístup na internet

     Bratislava, 15. marec 2005 – Podľa výsledkov prieskumu, ktorý januári tohto roku zrealizovala na vzorke 1000 respondentov spoločnosť GfK Slovakia, sa internet postupne dostáva aj do menších slovenských miest, prestáva byť doménou mladých ľudí a stáva sa súčasťou života väčšinovej slovenskej populácie

     Na základe výsledkov omnibusového prieskumu spoločnosti GfK Slovakia z januára tohto roku má už takmer polovica (48,2%) obyvateľov Slovenska vo veku nad 15 rokov v súčasnosti možnosť prístupu na internet.

     Najčastejšie ide o prístup na internet na verejných miestach (22,3%) ako sú internetové kaviarne, knižnice a pod. Veľká časť populácie má tiež možnosť prístupu na internet na pracovisku. Len 13,4% slovenskej populácie má zriadený prístup na internet v domácnosti.

     Takmer denne využívajú internet najmä vysokoškoláci (35,5%) a stredoškolsky vzdelaní ľudia s maturitou, vo veku od 19 do 60 rokov.

     Regionálne vedie v dostupnosti internetu Bratislavský kraj, nasledovaný Košickým. Penetrácia internetu v domácnostiach je taktiež najvyššia v Bratislavskom kraji, kde dosahuje 25%.

     Kľúčovým faktorom pokračujúcej internetizácie na Slovensku bude rast využívania internetu v domácnostiach. Ten bude závisieť predovšetkým od ďalšieho vývoja cenovej politiky providerov, resp. regionálnej distribúcie poskytovania pripojenia na internet.


Rekordný rast zákazníkov i užívateľov internetu na Slovensku bude pokračovať


     Podľa štatistického zisťovania odvetvia telekomunikácií bol na Slovensku v roku 2004 zaznamenaný rekordný nárast užívateľov i zákazníkov pripojených na internet. Počet užívateľov internetu medziročne narástol o 86 % a počet zákazníkov pripojených na internet narástol až o 106 %. Telekomunikačný úrad SR (TÚ SR), vzhľadom na nedávne a v blízkej budúcnosti očakávané udalosti predpokladá, že v tomto roku nastane ešte prudší rozvoj internetu na Slovensku.

     Podľa štatistického zisťovania odvetvia telekomunikácií bol na Slovensku v roku 2004 zaznamenaný rekordný nárast užívateľov i zákazníkov pripojených na internet. Odhadovaný počet užívateľov internetu bol takmer 2,4 mil. a celkový počet zákazníkov pripojených na internet dosiahol 386,9 tisíc. Doslova obrovský nárast zaznamenal počet zákazníkov pripojených prostredníctvom ADSL zo 4 210 na 43 070 a počet zákazníkov prostredníctvom káblového modemu z 3 498 na 10 852.

     TÚ SR v roku 2005 očakáva ešte prudší nárast užívateľov i zákazníkov. Pripojenie prostredníctvom dial-up pozitívne ovplyvní najmä prepojenie pevných sietí a uvoľnenie miestneho vedenia. Pripojenie prostredníctvom ADSL pozitívne ovplyvní najmä uvoľnenie miestneho vedenia, ukončenie viazania služby na telefónnu službu a narastajúci počet lokalít s možnosťou pripojenia prostredníctvom technológie ADSL. Počet zákazníkov pripojených prostredníctvom rádiového prístupu ovplyvnia nové pásma na budovanie lokálnych prístupových sietí (5,47 – 5,72 GHz – všeobecné povolenie, 31,8 – 33,4 GHz a 10,5 – 10,65 GHz – individuálne povolenia bez výberového konania) a pridelenie povolení (prebehne výberové konanie) na budovanie prístupových sietí v pásme 3,5 GHz (FWA).
Záujem o internet vzrastie aj v dôsledku rozširujúceho sa obsahu, napr. herné weby, možnosť pozerania videoklipov, informácie štátnej a verejnej správy, dostupnosť tlačív na internete a možnosť podávania daňových priznaní...

Zdroj: TS PCR

     Internetová reklama: web áno, e-mail nie

     Slovenskí používatelia internetu akceptujú reklamu na webových stránkach a prekáža im menej, ako reklama v rozhlase alebo v televízii. Veľmi negatívny postoj však majú k reklame šírenej prostredníctvom elektronickej pošty: prekáža takmer štyrom z piatich používateľov. Vyplýva to z výsledkov prieskumu „iBus Internet a reklama“ agentúry Taylor Nelson Sofres, ktorý sa na Slovensku uskutočnil koncom septembra na vzorke 1595 používateľov internetu.

     V prieskume sa zisťoval okrem iného postoj používateľov k reklame šírenej piatimi spôsobmi: e-mailom, na webových stránkach, na billboardoch a v rozhlasovom a televíznom vysielaní. Podľa zistení TNS ľudia zďaleka najnegatívnejšie vnímajú reklamu vo vlastných e-mailových schránkach. Nasleduje televízna reklama, ktorá prekáža viac než dvom tretinám respondentov, a rozhlasová reklama. Reklama na webových stránkach vôbec neprekáža viac než polovici internetistov, dve tretiny používateľov považujú za primerané aj jej množstvo. Reklama na billboardoch vadí len jednému z desiatich respondentov.

     BRATISLAVA 12. novembra (SITA) - Vyše 56 % užívateľov internetu sa v prieskume Internet a reklama agentúry Taylor Nelson Sofres vyjadrilo, že reklama na tomto médiu im neprekáža. Naopak 17,4 % užívateľov tento druh reklamy prekáža a každý štvrtý užívateľ vidí v internetovej reklame strednú prekážku. Podľa TNS v porovnaní s ostatnými médiami možno tento výsledok považovať za pozitívny, keďže v rozhlase prekáža reklama takmer štvrtine respondentov a v televízii vyše 40 %.

     Objem reklamy na internete zatiaľ vnímajú dve tretiny opýtaných ako primeraný a iba 6,5 % z nich prestalo používať konkrétny portál z dôvodu, že na ňom bolo príliš veľké množstvo reklamy. Za najprijateľnejšiu formu označili respondenti reklamný banner, naopak najhoršie vnímaná je veľkoplošná reklama.

     Prieskum realizovala spoločnosť TNS na vzorke 1595 respondentov, ktorí sú aktívnymi užívateľmi internetu. Zber dát sa uskutočnil od 22. septembra do 30. septembra.


Viac ako polovici Slovákov reklama na internete neprekáža


     Bratislava 13. novembra (TASR) - Podľa výskumnej agentúry Taylor Nelson Sofres Interactive až 54,6 % Slovákom reklama na internete neprekáža. Len 17,4 % prekáža úplne a 26,3 % prekáža stredne.

     Ďalšie výsledky ukazujú, že objem reklamy na Internete vnímajú jeho užívatelia ako primeraný (66,6 %) a iba 6,5 % opýtaných pre veľké množstvo reklamy daný portál opustilo. Najprijateľnejšou formou reklamy sa stal banner a najhoršie je vnímaná celoplošná reklama.

     Z 24,7 % Slovákov, ktorí majú možnosť pracovať s PC vo svojej domácnosti, ju využíva len 19,1 %. O kúpe PC do domácnosti uvažuje takmer každý štvrtý.

     Užívateľmi internetu sú najmä muži, a to vo veku do 29 rokov, s vyšším vzdelaním. Záujem pracovať s Internetom prejavilo až 33,6 % z tých, ktorí doteraz s Internetom nepracovali. Najčastejším spôsobom pripojenia je využitie bežnej telefónnej linky s modemom.

 

 

 

Zábava

 

 

 

Citáty slávnych

     Genialitu kdosi definoval jako schopnost udělat z mála mnoho. Tato charakteristika se hodí i na lásku

André Maurois

  

    Kdyby člověk miloval všechny lidi, nosil by v sobě celý svět

Johann Christoph Friedrich Schiller

   

     Lásku si člověk za srdce nevytrhne, to není bolavý zub

Honoré Balzac

      Jen ta láska je pravá, která se dokáže odříkat

Karolína Světlá

   

     Mnohem lepší je žít bez štěstí než bez lásky

William Shakespeare

     

     Mít rád lidi a milovat lidi, to je celé tajemství a snad jediný recept na štěstí.

      Přátelství je součást lidského štěstí.

      Televize není nepřítel, televize se dá vypnout.

      Ono je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém
než s hlupákem o něčem chytrém.

      Smích chytré lidi léčí. A jen blbce uráží. Kdo se umí smát sám sobě, má právo se smát všemu ostatnímu,
co mu k smíchu připadá

      Je to smutné, ale mládí musí jednou odejít.
I když si je člověk zachová v srdci, žel přírodě, nezachová si je v kolenou.

Jan Werich

 

     Květiny a knihy jsou pro mnoho lidí právě tak nezbytné jako denní chléb.

      Když vidím, jak jsou ženy krásné, složité a komplikované, a muži až neuvěřitelně prostoduší a prostí, nechce se mi věřit, že by první žena mohla být stvořena právě z Adamova žebra.

      Největším štěstím člověka je, když může žít pro to, zač by byl ochoten zemřít

      Není již života tam, kde není lásky

      Není špatných dětí bez špatných matek

      Skromnost je první ctností lásky.

      Ti, co jsou spokojeni sami se sebou, mají špatný vkus

Honoré Balzac

 

     Láska je povídka v citoslovcích.

Baudelaire

 

     Láska neotáčí světem.
Láska je to, kvůli čemu stojí za to
se na tom kolotoči svézt.
 

F. Jones

 

     Zkušenost je dobrá škola, ale školné je příliš drahé

Čas je největší síla života

      Svět je nádherná kniha, ale nemá cenu pro toho, kdo neumí číst

Karel Čapek

 

     Život nežili ti, kdo jej neprožili, tak jak chtěli

L. M. Fénelon

 

      Život je krásný, daleká cesta,
marné však není žádné volání,
zemdlelý není ostudou světa
hanbou je zrada a pokání
zpáteční cesta se trestá
 

S. K. Neumann

 

     Pamatuj, že i ta nejtěžší hodina ve tvém životě, má jen 60 minut
 

Sofokles

-------------------------------

Anketa

 
 
 
     

download